Fundamenta Musicae
BG  |  EN  |  DE
← Назад към библиотека

Феноменологически проекции на музикалното

Емил Деведжиев · Статия · 2011

Ключови думи

Phenomenology of Music; Understanding Music; Musicalisation

Абстракт

Феноменологичният поглед се съсредоточава пряко върху непосредствените основания на нещата; съответно феноменологическите проекции на музикалното имат за цел да откроят непосредствените основи на музикалните дейности и отнасяния, да откроят непосредствените основания на самата музика. В светлината на феноменологичния поглед срещата с музикалното е възможна единствено в самото музикално потапяне, в музикализацията. Рационалните отношения, които се отнасят към музикализацията, стоят извън нея. Те не я достигат и не я обхващат. Обратно, разграничаването на нещата на музикални и немузикални се основава на музикализацията.

И тъй като единственото свидетелство за нейното съществуване е самият акт на нейното осъществяване, въпросът за музикализацията се свежда до въпроса за моята собствена музикализация. Музикализираното „аз“ е ядреният проблем на музикалното.

Достъп

No hosted file is available for this record.

Цитирай

MLA: Деведжиев, Емил. “Феноменологически проекции на музикалното.” Алманах, 2011.
Chicago: Деведжиев, Емил. 2011. Феноменологически проекции на музикалното. Алманах. Издателство НМА „Проф. Панчо Владигеров”. София.